Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ISAO OKAWA DREAMCAST

SEGA: H συγκλονιστική ιστορία της τελευταίας της κονσόλας και του αφεντικού της Isao Okawa.

Στις αρχές των 90s με τη πρωτοφανή επιτυχία του  Mega Drive , η ιαπωνική εταιρία Sega είχε την  κυριαρχία στην αγορά των videogames  ξεπερνώντας κατά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τον ανταγωνισμό που κυρίως εκπροσωπούσε ο άλλος Ιαπωνικός γίγαντας, Nintendo.

 

Εκεί που όλα πήγαιναν τέλεια για τη Sega και όλος ο κόσμος αγόραζε μανιωδώς τα ηλεκτρονικά  προϊόντα της, άρχισε να υποπέπτει σε μια σειρά από λανθασμένες κινήσεις. Οι κονσόλες  που " κούμπωναν" με το mega drive, το mega cd και 32x  δεν κατάφεραν να πείσουν το gaming κοινό. Επίσης η αυτόνομη κονσόλα Sega Saturn έχασε από το ανταγωνιστικό της Playstation για δύο λόγους. Κατά πρώτον ήταν πολύ δύσκολο για τους προγραμματιστές να αξιοποιήσουν τις πολλές πραγματικά δυνατότητές της και κατά δεύτερον υστερούσε στα 3d γραφικά (ήταν φτιαγμένη για να είναι ανώτερη στις 2 διαστάσεις) που ήταν το καινούριο χαρακτηριστικό για τη 32 bit γενιά.  

 

segaolebjkjblb

 

 

Το Playstation κατόρθωσε στα μέσα και τέλη των 90ς να γίνει συνώνυμο του gaming. Για να εξηγήσεις εκείνα τα χρόνια σε κάποιον άσχετο άνθρωπο, π.χ μεγαλύτερης ηλικίας  ότι παίζεις videogames , έλεγες παίζω playstation, ακόμα και άλλη κονσόλα να είχες στη κατοχή σου. Το brandname που έκτισε η Sony με το Playstation ήταν τεράστιο και μόνο από κάποιο συγκλονιστικό θαύμα θα μπορούσε να ξεθωριάσει και να νικηθεί.

 

Η κυκλοφορία του Dreamcast

 

Το τελευταίο όπλο στη φαρέτρα της Sega για να σταθεί πάλι στα πόδια της και να αντιμετωπίσει τη Sony στα ίσια ήταν μια νέα κονσόλα, 128 bit , η οποία κυκλοφόρησε τέλη  του 1998 στην Ιαπωνία και  σχεδόν ένα χρόνο  αργότερα σε Ευρώπη και Αμερική.

 

Το Dreamcast έκανε όλα όσα δεν μπορούσε να καταφέρει ο προκάτοχός του Saturn , ήταν πολύ εύκολο στον προγραμματισμό, είχε παιχνίδια  με γραφικά που έκαναν το σαγόνι σου να πέσει εκείνη την εποχή και μπορούσαν να συγκριθούν μόνο με τα  πλέον σύγχρονα μηχανήματα στα ουφάδικα (πλακέτα Naomi 3). Bάζοντας το δίπλα δίπλα στο παρωχημένο πλέον Playstation 1 ήταν η μέρα με τη νύχτα . Τα πολύγωνα της προηγούμενης γενιάς είχαν δώσει τη θέση τους σε 3d ομαλά γραφικά ευχάριστα στο μάτι ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.

 

Επίσης δεν του έλειπαν καινοτόμες hardware ιδέες όπως το ενσωματωμένο modem (εν έτει 1998 παρακαλώ) για online gaming, όταν ελάχιστοι είχαν το διαδίκτυο στο σπίτι τους. Αξέχαστη παραμένει και η κάρτα μνήμης (η οποία έμοιαζε με μια μινιατούρα gameboy)   και  εισερχόταν  στο χειριστήριο για  επιπλέον  στατιστικά ή την αξιοποιούσες αυτόνομα  παίζοντας κάποια παιχνιδάκια στη μικρή lcd οθόνη της.

 

dreamcast photokwkdlkl

 

Πραγματικά ο κόσμος εντυπωσιάστηκε με τις δυνατότητες της νέας κονσόλας και έτρεξε  να την αγοράσει. Στο πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας της τα πήγε πολύ καλά, πουλώντας εκατομμύρια συσκευές , παιχνίδια και περιφερειακά. Τα παιχνίδια διαμάντια έβγαιναν σε καταιγιστικό ρυθμό το ένα πίσω από το άλλο. Η ίδια η Sega το στήριξε με arcade first party τίτλους που δεν θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος ούτε στο πιο τρελό του όνειρο (δείτε ΕΔΩ κάποια από αυτά). Επίσης στα 3rd party games ξεχώρισαν οι Capcom  (power stone 1&2, resident evil code veronica, marvel vs capcom κλπ)  και η Namco με ένα από τα καλύτερα fighting games όλων των εποχών , το Soul Calibur.

 

Στο Dreamcast εκτός από τις ναυαρχίδες της εταιρίας (Sonic Adventure 1&2 ) κυκλοφόρησε το παιχνίδι που έφερε την επανάσταση και αποτέλεσε την αφετηρία για τα open world games. Mιλάμε φυσικά για την τριλογία Shenmue, η όποια δεν έμελλε να ολοκληρωθεί ποτέ στην εποχή της, αλλά αυτό αναμένεται επιτέλους να γίνει το 2019 με τη βοήθεια του Ps4.

 

SHENMUE

 

 

Οι τρίτες εταιρίες software τήρησαν μια ουδέτερη συνολικά στάση απέναντι στο Dreamcast. Kάποιες το στήριξαν φανατικά, ενώ κάποιες άλλες γύρισαν τη πλάτη στη SEGA. Για παράδειγμα η Electronic Arts αρνήθηκε να στηρίξει τη κονσόλα της Sega μετά την αποτυχία του Saturn. Τότε η Ιαπωνική εταιρία απάντησε στους υπερόπτες αμερικανούς , φτιάχνοντας  ένα δικό της προγραμματιστικό στούντιο - όνειρο τη 2k , ειδικά για αθλητικά βιντεοπαιχνίδια. Αυτή προσέφερε  στο κοινό τη καλύτερη σειρά  μπάσκετ, το NBA 2K , το οποίο και. έκανε το NBA Live να μοιάζει μέτριο και ξεπερασμένο. Στις μέρες μας δε, κανένα άλλο μπάσκετ δεν τολμάει καν να το ανταγωνιστεί.

 

Με αυτά και με αυτά , τα βλέμματα στράφηκαν στη Sony. 'Ολοι  περίμεναν την αντίδραση από τη μεριά της πολυεθνικής εταιρίας.  Η Sony κατάλαβε ότι έπρεπε να βιαστεί αν δεν ήθελε να χάσει ότι έχτιζε επί μια πενταετία με το Playstation. Έτσι έσπευσε αναγκαστικά να ανακοινώσει κάπως νωρίτερα το Playstation 2, το οποίο κυκλοφόρησε μέσα στο 2000. Tο hype που δημιουργήθηκε προκάλεσε σεισμούς και κάπου εδώ όλα σταμάτησαν για το Dreamcast.  To Playstation 2 λόγω της εσπευσμένης κυκλοφορίας του στα 2 πρώτα χρόνια ζωής του  είχε λίγα και μέτρια παιχνίδια, αλλά ήταν παράλληλα το πιο φτηνό dvd player της αγοράς. Πολύς κόσμος το αγόρασε κυρίως αρχικά για να βλέπει ταινίες και casual gaming. ...

 


isaosegaaa

 

Προσωπική υπόθεση για τον ιδιοκτήτη της Sega Isao Okawa

 

Ο μεγαλομέτοχος της χρηματιστηριακής Csk και ιδιοκτήτης της Sega από το 1984 , Ιsao Okawa, επιδόθηκε σε μια προσωπική σταυροφορία για να επιτύχει το Dreamcast, όντας ως το προσωπικό του στοίχημα . Xρηματοδότησε με ένα τεράστιο μέρος των κεφαλαίων της  Csk (695 εκ. $) τη παραγωγή, το λανσάρισμα και τη κυκλοφορία του Dreamcast. Επιπλέον αναγκάστηκε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Έτσι προτίμησε να αλλάξει Πρόεδρο, τοποθετώντας τον προσωπικό του φίλο και επιτυχημένο στέλεχος της Honda Shoichiro Irimajiri στη θέση του για πολλά χρόνια προέδρου Hayao Nakayama.

 

Με το Dreamcast να καταγράφει ζημιές μέσα στο 2000, o Isao δεν έμεινε άπρακτος. Επέλεξε να   διαθέσει ακόμα 500 εκατομμύρια δολλάρια , αυτή τη φορά από τη προσωπική του περιουσία για να καλύψει τις ζημιές των οικονομικών τριμήνων από τα τεράστια ανοίγματα της εταιρίας . Η μεγάλη στενοχώρια του ήταν καθοριστικός παράγοντας και συντέλεσε στο να φύγει από τη ζωή   με καρδιακή προσβολή, λίγες ημέρες αφού η SEGA ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τη παραγωγή του Dreamcast. To υπόλοιπο μέρος της τεράστιας περιουσίας του πήγε με τη διαθήκη του στην αγαπημένη του εταιρία για να ξεχρεώσει ένα  μεγάλο μέρος  από τα χρέη της και να εξυγιανθεί . Ήταν Μάρτιος του 2001 και ο Ιsao ήταν 74 ετών.

 

isojkawasegaa

O Isao Οkawa διακρίνεται  στο λανσάρισμα του Dreamcast στο Τόκιο 27 Νοεμβρίου 1998 ώς δεύτερος από αριστερά όπως κοιτάμε στη φωτό ...

 

Η Sega δεν θα ήταν ποτέ πια ξανά η ίδια

 

Μετά την παραλίγο χρεωκοπία της εταιρίας  και τον θάνατο του ιδιοκτήτη της, η  Sega δεν θα ήταν ποτέ ξανά η ίδια. Μπορεί να σώθηκε τη τελευταία στιγμή από τη προσωπική περιουσία του μακαρίτη Isao Okawa, αλλά για να προχωρήσει στο μέλλον η  Sega χρειάστηκε να εξαγοραστεί κατά ένα μέρος της από τη Sammy. Έτσι μπήκε σε μια νέα, λιγότερο ένδοξη εποχή, αλλά οικονομικά ασφαλέστερη. Πλέον παράγει  μόνο software για κονσόλες και pc και πάει σχετικά καλά για τα οικονομικά δεδομένα της εποχής.(διαβάστε ΕΔΩ σχετική ανάρτηση).

 

Tο Dreamcast είχε διορθώσει όλα τα λάθη του Saturn και είχε ξεφύγει αρκετά βήματα μπροστά από την εποχή του. Μέσα σε ενάμιση χρόνο κυκλοφορίας είχε συλλογή με πολύ περισσότερα παιχνίδια από το Nintendo 64 που ήταν ήδη 5 έτη στην αγορά   Τα είχε κάνει όλα σωστά, με εξαίρεση ένα πράγμα που ίσως  αποδείχθηκε μοιραίο. Το ψηφιακό πολυμέσο που χρησιμοποιούσε ήταν το GD-ROM. Ένα ειδικά διαμορφωμένο CD μεγαλύτερης χωρητικότητας (1 GB) το οποίο αποδείχθηκε και  ανεπαρκές για τις δυνατότητες της κονσόλας (π.χ το Shen Mue 2 χρειαζόταν 3 GD), αλλά και έρμαιο στις διαθέσεις των "πειρατών" της εποχής. Δυστυχώς ή ευτυχώς όλος ο κόσμος περίμενε το DVD για να βλέπει και ταινίες...

 

Dreamcast θα σε νοσταλγούμε για πάντα ως η πιο αδικημένη κονσόλα που άξιζε πολύ περισσότερα από ότι τελικά εισέπραξε ... 

 

HARRY GAMER

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Οι διευθύνσεις ιστοσελίδων και οι διευθύνσεις email μετετρέπονται σε συνδέσμους αυτόματα.