Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
argyropoulou

Η διατροφή των αθλητών στις γιορτές

 

Σήμερα το sport-chicas.gr έχει τη χαρά και την τιμή να φιλοξενεί άρθρο της Διονυσίας Αργυροπούλου.

 

Με τις γιορτές να πλησιάζουν η Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος (διαβάστε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ) συνέγραψε ένα εξαιρετικό άρθρο το οποίο αξίζει να διαβάσετε:

 

Η πιο όμορφη περίοδος του χρόνου επιτέλους έφτασε και μαζί της τα μεγάλα οικογενειακά τραπέζια και οι συγκεντρώσεις με φίλους. Φυσικά, αναπόσπαστο κομμάτι αποτελεί το γιορτινό τραπέζι, πλούσιο σε λιχουδιές και γλυκίσματα έτοιμα για κατανάλωση.

 

ena

 

Η ύπαρξη παραδοσιακών τροφών που καταναλώνονται κυρίως τα Χριστούγεννα – κουραμπιέδες, μελομακάρονα, δίπλες, βασιλόπιτα, γεμιστή γαλοπούλα – φανερώνουν μία ισχυρή σύνδεση των εορτών με την έννοια του φαγητού. Η επαφή μας με τα πολλά και διάφορα γλυκά, εδέσματα, περίτεχνα πιάτα (και με το αλκοόλ που συχνά τα συνοδεύει) συμβαίνει σε μεγαλύτερη συχνότητα αυτήν την περίοδο σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο. Για αυτό, παρουσιάζεται το φαινόμενο της μεγάλης πρόσληψης τροφής και κατά συνέπεια της αύξησης του βάρους.

 

Συγκεκριμένα, η διατήρηση του βάρους κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων για τον περισσότερο κόσμο φαίνεται άπιαστο όνειρο, καθώς η πρόσληψη 1,5-2 κιλών σε αυτή τη περίοδο αποτελεί ένα σύνηθες φαινόμενο. Η πρόσληψη βάρους πηγάζει κατά κύριο λόγο από τη λανθασμένη νοοτροπία που έχουμε να καταναλώνουμε όλα τα φαγητά σε μεγάλες ποσότητες μιας και θεωρούμε ότι είναι γιορτές και επιτρέπεται να φάμε και κάτι παραπάνω!!

 

dyo

 

Για τους αθλητές, μια τέτοια κατάσταση μπορεί να τους οδηγήσει πίσω στις αγωνιστικές υποχρεώσειςΚαλό είναι να έχουμε κατά νου, πόσο σημαντική είναι  για τους αθλητές μια σωστή αναλογία βάρους - σωματικού λίπους και μυϊκής μάζας.

Επομένως, τι θα πρέπει να προσέξει ένας αθλητής στη διατροφή του; 

  • Η επαρκής πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών (βιταμινών, ιχνοστοιχείων, πρωτεϊνών, λιπών, υδατανθράκων κ.α.), αποτελεί τη βάση για την επιτυχία. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο με ποικιλία τροφίμων , με επαρκή πρόσληψη ενέργειας (θερμίδων), η οποία θα πρέπει να καλύπτει τις  ανάγκες.
  • Να ξεκινήσει αρχικά με ένα καλό πρωινό που θα εφοδιάσει τον οργανισμό του με την απαραίτητη ενέργεια για την υπόλοιπη μέρα.
  • Να κρατήσει μια ισορροπία τις γιορτινές ημέρες και μην παραλείπει τα υπόλοιπα γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας.
  • Καλό είναι να μειώσει το αίσθημα της πείνας πριν το γιορτινό τραπέζι με την ύπαρξη των απαραίτητων ενδιάμεσων σνακ.
  • Να συνοδεύει το κυρίως γεύμα με σαλάτα της επιλογής του ώστε να μην υπερκαταναλώσει τα υπόλοιπα παχυντικά φαγητά.
  • Να καταναλώσει με μέτρο τα ορεκτικά εδέσματα πριν το φαγητό και να τρώει αργά ώστε να απολαύσει τα γιορτινά εδέσματα.
  • Να αποφύγει την κατάχρηση των ποτών και των αναψυκτικών, καθώς και την υπερκατανάλωση ξηρών καρπών που συνήθως τα συνοδεύουν.
  • Να μη ξεχάσει την απαραίτητη ποσότητα νερού για τη καλή ενυδάτωση του οργανισμού.
  • Τέλος, μιας και δεν υπάρχει η έντονη σωματική δραστηριότητα των προπονήσεων και των αγώνων, καλό είναι να τρώει  μικρότερες ποσότητες φαγητού από το συνηθισμένο και να υπάρχει κάποια μορφή δραστηριότητας ,έστω περπάτημα μέχρι να επανέλθει πάλι στις προπονήσεις και στους αγωνιστικούς ρυθμούς.

 

tria

 

Η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μας δίνει την ευκαιρία να αναπροσδιορίσουμε καλύτερα τη σχέση μας με το φαγητό .Ουσιαστικά,  το μέτρο θα πρέπει να αποτελεί οδηγό τις γιορτινές μέρες για να απολαύσουμε και να ευχαριστηθούμε χωρίς δυσάρεστες συνέπειες το γιορτινό τραπέζι. Πρέπει να έχουμε κατά νου, ότι κανένα φαγητό και κανένα γλυκό δεν είναι απαγορευμένο, αρκεί να καταναλώνεται στην ποσότητα και με τη συχνότητα που πρέπει στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

 

Καλές Γιορτές!!

 

Αργυροπούλου Διονυσία

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Μεταπτυχιακό Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Msc
τηλ.6977293214

 

exi

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Οι διευθύνσεις ιστοσελίδων και οι διευθύνσεις email μετετρέπονται σε συνδέσμους αυτόματα.