Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
skoda octavia

Δοκιμή: Skoda Octavia 1.6 TDI

Skoda Octavia. Ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει περάσει από 40 κύματα. Κάποτε μερικοί το υποτιμούσαν, αφού η Skoda δεν έδειχνε πως μπορεί να ξεφύγει από τα συνηθισμένα. Όμως τα χρόνια πέρασαν και η Skoda πλέον αποτελεί μια μάρκα ισάξια με την Audi τη Volkswagen και άλλες εταιρείες κερδίζοντας ισάξια μια θέση στο μερίδιο του Volkswagen Group.

 

Το αμάξωμα μεγάλωσε κατά 11 χιλιοστά φτάνοντας τα 4,67 μέτρα μήκος. Εξωτερικά βελτιώθηκε το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου με τα φωτιστικά σώματα, τους νέους προφυλακτήρες και τη μάσκα. Στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Μπαίνοντας στο εσωτερικό νιώθεις άρχοντας, αφού τα καθίσματα είναι πολύ προσεγμένα κρατώντας το κορμί σε σταθερή θέση ακόμα και στις απότομες στροφές.

 

skoda

 

Οι ενδείξεις στο ταμπλό απεικονίζουν το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ μια μικρή οθόνη ανάμεσα τους προσφέρει όλες τις υπόλοιπες ενδείξεις για την κατάσταση του αυτοκινήτου. Αυτό όμως που σίγουρα εντυπωσιάζει είναι η μεγάλη οθόνη πολυμέσων μεγέθους 8”, διαθέτοντας φυσικά και την ελληνική γλώσσα κάνοντας πολύ εύκολη τη ζωή του οδηγού. Στις πιο απλές εκδόσεις το μέγεθος της οθόνης είναι 6,5”, όμως δεν φαίνεται να υστερεί από τη μεγαλύτερη.

 

Η Octavia είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που όμως δεν υστερεί από επιδόσεις. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν το 1,6 TDI, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 25,5 κιλά. Φυσικά το υπερπολύτιμο εργαλείο είναι το DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων που κάνει την οδήγηση παιχνιδάκι. Από θέμα επιδόσεων τα 10,2” για το 0 – 100 μπορεί να μην είναι αυτό που ήθελαν πολλοί, όμως όταν χρειαστεί να προσπεράσει κανείς το αυτοκίνητο είναι αρκετά σβέλτο.

 

skoda

 

Η μέση κατανάλωση είναι περίπου στα 6 λίτρα/100χλμ, ενώ στο κιβώτιο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη χειροκίνητη λειτουργία του DSG η την πλήρως αυτοματοποιημένη. Το μοτέρ είναι το γνωστό τετρακύλινδρο της Volkswagen με τις 16 βαλβίδες παρέχοντας άμεσο ψεκασμό. Το καπό είναι πολύ καλά μονωμένο, έτσι ώστε να μην ακούγονται οι κραδασμοί και ο θόρυβος μέσα στην καμπίνα.

 

Το σύστημα αναρτήσεων δεν έχει διαφοροποιηθεί από το προηγούμενο μοντέλο κρατώντας τα γόνατα MacPherson μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αυτό βέβαια δεν μειώνει σε καμία περίπτωση το χαρακτήρα του αυτοκινήτου στους δύσκολους και απεριποίητους ελληνικούς δρόμους, αφού όταν το αυτοκίνητο βρεθεί σε κακό οδόστρωμα δεν αφήνει τις αναταράξεις και τα κοπανήματα να περνάνε στην καμπίνα.

 

skoda

 

Ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος προσθέτοντας νέα συστήματα ασφαλείας όπως την αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, την ανίχνευση τυφλού σημείου και την ανίχνευση εμποδίων κατά τη στιγμή της οπισθοπορείας. Αυτό που κάνει ακόμα πιο ελκυστική την Octavia είναι ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 590 λίτρα φιλοξενώντας άνετα τις αποσκευές μιας τετραμελούς οικογένειας.

 

Για όποιον θέλει ένα μοντέρνο, σβέλτο και παράλληλα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί να το αγοράσει άμεσα, αφού η Octavia με τον πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, μπορεί να προσφέρει περισσότερη οικονομία, που όμως δεν μειώνει τις επιδόσεις. Σίγουρα η προσιτή τιμή το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό, αφού οι τιμές στους πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. κυμαίνονται από 20.500€ έως 25.500€. Η τιμή του μοντέλου δοκιμής είναι 21.900€, πράγμα που είναι αρκετά προσιτή, αφού τα εξτρά που προσφέρει ικανοποιούν και με το παραπάνω.

 

skoda

 

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Οι διευθύνσεις ιστοσελίδων και οι διευθύνσεις email μετετρέπονται σε συνδέσμους αυτόματα.